Är i helvetet..

Senaste dagarna har bestått av gråt och skrik större delen av tiden.. I måndags tog det 2 timmar för mig att ta mig upp ur sängen för och kunna ta värktabletter. Igår kändes de lite bättre så tog mina tabletter och åkte ner på stan, hade ont hela dagen men de var uthärdligt. Tills jag kom hem och fram emot kvällen då jag fick så ont att jag kräktes, hatar dom dagarna.. Övervägde att åka till akuten men har ingen bil och kändes onödigt att ringa efter ambulans så gick och la mig. Natten bestod av mardrömmar som ofta blir av starkare tabletter.Senaste halvåret har varit riktigt illa. Hade 2 år då behandlingen funka och nästan ingen smärta. Hoppas den nya behandlingen börjar hjälpa snart för står inte ut, läkaren sa 3 månader och de har gått 1 så måste intala mig själv att de kommer gå över snart. Nu ligger jag i soffan med Misa, hon vet när saker är fel för hon lämnar inte min sida, älskar henne och min fantastiske som kom hem tidigare från jobbet för min skull <3
Så nu har jag klagat färdigt, ibland känns det skönt att bara få ut allt som hänt även om inte så många läser

Kommentarer
Postat av: Elin

Kram gumman <3 Vad är det för behandling du får nu?

Svar: Satte in en hormonspiral för 6 månader sen och senaste månaden så har jag fått kombinera den med p-piller, så dubbelt så mycket hormoner helt enkelt. Min läkare sa att jag ska hålla ut 3 månader sen höra av mig om de inte hjälper men är inte kul att ha så ont att jag blir liggande hela dagarna... Tur att jag är arbetslös :P
Elsa Malvina

2013-07-03 @ 13:20:18
Postat av: Elin

Det låter vettigt. Om det inte funkar så be om nedreglering med hormonsprutor, t.ex. Enanton. Det är det enda som kan trycka tillbaka sjukdomen. Allt annat håller den bara i schack så att den inte blir värre. Sköt om dig. Har du en värmedyna eller tensmaskin? Önskar att jag kunde vara där hos dig.

Svar: Ska försöka komma ihåg det :) Jag har både två, ligger just nu med min värmedyna, den hjälper nästan bättre än tabletterna! Önskar jag med <3
Elsa Malvina

2013-07-03 @ 16:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0